روش های منحصر به فرد یادداشت برداری در کلاس درس!!

زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه
زنگِ مشاوره

لطفاً

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ»

همیشه در همه جا به دانش آموزان و داوطلبین کنکور توصیه شده است که در کلاس درس یادداشت برداری کنند. ما می خواهیم در این مقاله هم فواید و هم روش یادداشت برداری را به شما آموزش دهیم.

فواید

  1. اولین فایده یادداشت برداری همراهی با کلاس و معلم است و باعث می شود که تمرکزتان را در طول کلاس از دست ندهید و همچنان تا آخر کلاس تمرکز خود را حفظ کنید.
  2. چون در یادداشت برداری خودتان را ملزم می دانید هرچه را یاد می گیرید به سرعت بر روی کاغذ بیاورید، ذهن شما در یک حالت آماده باش قرار می گیرد و مطالب را با زبان خودتان و به طور خلاصه یادداشت می کنید و بعدا هنگام خواندن خیلی سریع تر مطالب را می آموزید و به خاطر می آورید.
  3. سومین فایده ای که از هزاران فایده یادداشت برداری می توان نام برد این است که با یادداشت برداری شما خسته و خواب آلود نمی شوید و چرت نمی زنید! وقت ندارید با دوستتان حرف بزنید و تمام حواستان به این است که مطلبی را جا نیندازید
  4. یادداشت برداری داخل کلاس شما را در حالت آماده باش و تحرک نگه می دارد و شنیدن را بهتر می کند و درک را نیز بهتر و بیشتر.

بنابراین یادداشت برداری را جدی بگیرید.

روش یادداشت برداری

  • قبل از حضور در کلاس حتما پیش خوانی کنید. اگر روش آن را نمی دانید می توانید مقاله مربوط به پیش خوانی را در همین سایت مطالعه فرمایید. این کار برای کسب اطلاعات اولیه و هوشیاری ذهنی لازم است.
  • برای یادداشت برداری به هیچ عنوان نباید جمله های معلم را یادداشت کنید بلکه باید به صورت اشاره ای و خلاصه از واژه های کلیدی استفاده کنید که بعدا چون جرقه ای برای ذهن شما باشد که با دیدن آن تمام موضوع درس به خاطر شما بیاید.
  • یادداشت برداری در کلاس سه شاخه دارید:
  1. شاخه اول ، یادداشت برداری از نکات مهمی است که معلم بیان می کند که در مورد آن توضیح دادیم.
  2. شاخه دوم، یادداشت برداری از سوالاتی است که به ذهنتان می آید. البته توصیه ما این است که همان موقع در کلاس سوال خود را بپرسید اما اگر معلم به شما می گوید آخر کلاس سوالاتتان را بپرسید حتما سوال خود را مختصرا در گوشه ای یادداشت کنید که در آخر کلاس بپرسید. این کار باعث می شود که ذهن شما مشغول آن سوال نشود و مانع یادگیری مطالب قبلی نشود.
  3. شاخه سوم، یادداشت برداری از عوامل حواس پرتی است. سرکلاس درس هم به احتمال فراوان افکار زیادی در ذهن شما غوطه ور می شوند که تمرکز شما را به هم بزنند. پس عوامل حواس پرتی را گوشه ای یادداشت کنید و به خود قول دهید بعد از کلاس به آن ها فکر کنید یا آن ها را انجام دهید.

خب امیدواریم این مطالب برای شما کاربردی باشد. سوالاتتان را کامنت کنید تیم مشاوره ما پاسخگو خواهند بود.

نویسنده

نوشتهٔ پیشین
4 راه افزایش تمرکز در کلاس درس برای دانش آموزان!!!
نوشتهٔ بعدی
بهترین روش برای تند خوانی دروس!!

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
× واتس آپ آزاده