5 تکنیک مبارزه با فراموشی هنگام مطالعه

زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه
انگیزشی
روش های طلایی مبارزه با فراموشی هنگام مطالعه

لطفاً

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ»

روش مبارزه با فراموشی هنگام مطالعه
ارائه راهکار های جامع جهت مبارزه بافراموشی هنگام مطالعه
فراموشی یکی از نعمت های بزرگی هست که خداوند متعال به هرانسانی عطا کرده است،اما این نعمت در درس خواندن گاهی باعث می شود که مطالب را بخوانیم اما فراموشان کنیم،برای مبارزه با فراموشی راهکارهای زیادی هست که در این مقاله خدمتتان عرض می نمایم با ما همراه باشید.

1-در هنگام مطالعه تمرکز کنید

مدیریت و کنترل کردن ذهن دست خودتان می باشد،پس هنگام مطالعه به یادگیری بپردازید و به جای پرداختن به حواشی(مثلا یکی از اینها استفاده از فضای مجازی)تمام تمرکزتان را صرف یادگیری و مطالعه کنید زیرا با فکر کردن به افکار مزاحم و ادامه آن افکار فقط منجرب می شود که وقتتان تلف شودو این مساله باعث عدم مطالعه کافی و ایجاد استرس و تمام نکردن مباحث وعدم مرور در نتیجه فراموشی می شود،بنابراین حتی برای زمان استراحت و تفریحتان برنامه نامه ریزی داشته باشید زیرا وقت طلا است.

2- به هنگام درس خواندن،درس بخوانید و زمان تفریح لذت ببرید.

در نظر سنجی که از کلیه داوطلبان مدرسه ای صورت پذیرفت،بسیاری از آنان نوشته بودند از درس خواندن و حتی فکر کردن دربارش لذت نمی برند، بنابراین با این طرز فکر نمی توانند تفریح در زمان یادگیری هم داشته باشند.خوب باد بگویم ریشه این مشکل در عدم تمرکز است که در مطالب بعد تکنیک های تمرکز را خدمتتان کاملا شرح خواهم داد و در صورت یادگیری در مهارت تمرکز کردن، خواهید توانست خوب درس بخوانید و در کنارش هم به تفریح و استراحت بپردازید.

3-درس را با علاقه و انگیزه بخوانید.

بهتر نتیجه گرفتن با زیاد خواندن بدست نمی آید بلکه افرادی هستند که با صرف زمان کمی نتیجه بسیار خوبی می گیرند،اگرشما می خواهید مطالب را زود یاد بگیرید و حفظ کنید،با علاقه درس بخوانید،مثلا وقتی یک مبحث را یاد می گیرید و متوجه می شوید خودتان را تشویق کنید و مطالعه را به دید یک کار اجباری نگاه نکنید.

4-مرور را فراموش نکنید

مهمترین راهکار مبارزه با فراموشی مرور است و از همه مهمتر بازه های زمانی مرور داشته باشید،بدین صورت که شما باید حتما مرور روزانه و هفتگی را در برنامه مطالعاتی تان داشته باشید،اگر مرور منظمی نداشته باشید،هرمیزان که با کیفیت مطالب را یاد بگیرید باز هم منجرب به فراموشی می گردد.

5-دو راهکار برای مرور وجود دارد 

الف:مرور را با مطالعه کامل نباید اشتباه بگیرید،مرور به معنای دوباره خوانی نیست،برای مرور شما باید 10 تا 15 دقیقه مطالب جلسه قبل یا نهایتا در یک ساعت مطالب را که در هفته گذشته مطالعه کرده اید نگاهی بیندازید ،بدین معنا که تا جلوی رویتان باز باشد و با چشم به مطالعه بپردازید و اگر لازم بود نکاتی را هایلایت کنید.
ب:زیر مطالب مهم خط کشی کنید یا دوباره خوانی کنید،به عبارتی دیگر ذهن شما در زمان مرور با دیدن این مطالب،اطلاعات گذشته را یادآوری می کند و همین فرآیند برای مرور کفایت می کند،کمال گرایی ،استرس و فراموشی،صرفا شمارا عقب می اندازد.
روش طلایی مبارزه با فراموشی هنگام مطالعه
آموزش روش طلایی مبارزه با فراموشی هنگام مطالعه

سخن نهایی

باید بدانید در هنگام مرور شاید مطالب برایتان جدید به نظر برسد، به این جریان توجهی نداشته باشید بلکه ورق بزنید و با چشمتان مطالعه کنید،بعد مدتی ذهن شما بازیابی سریع مطالب را بدست می آورد،ذهن هم مانند دیگر عضلات بدن می ماند که برای افزایش بازدهی تمرین و صبر فراوان نیازمند است.
راهکار مناسب جهت مبارزه با فراموشی خدمتتان ارائه گردید امیدوارم با به کارگیری این مطالب به موفقیت بالایی برسید.
برای شما عزیزان آرزوی موفقیت دارم.

نویسنده

نوشتهٔ پیشین
8 راهکار موفقیت برای افراد زیر 20 سال
نوشتهٔ بعدی
4 نشانه ای که کائنات بهتان کمک می کند

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
× واتس آپ آزاده